Mejeriets meny med massa mumsigt mumbojumbo

Det var fler underbara människor som ville ge oss bröllopspresenter trots att vi inte fått möjlighet att bjuda till fest. Vi hoppas så innerligt att det blir ljusare tider snart så att vi kan få fira kärleken och livet tillsammans med er alla. Den här fina presenten jag ska berätta om nu var från min hobbits syskon med sina respektive. Den kom med en önskan om att vi skulle gå ut och äta något gott, och få en trevlig kväll tillsammans han och jag. Det blev verkligen en minnesvärd date och en mycket uppskattad gåva. Vi hade spanat in huset vid vägkanten mellan Långås och Falkenberg. Det brukade stå en stor ko vid grinden och det hade hörts glada skratt från trädgården långt in i sommmarnatten när vi passerat där. Det stället bestämde vi direkt att vi också ville besöka, men det var fullbokat nästan hela sommaren. Dels på grund av populariteten förstås och dels på grund av Corona som styrde besöksantalet på gården, men vi lyckades boka in en torsdagkväll i mitten av augusti när sommarvärmen ännu fanns kvar. 


Min hobbit är orolig innan middagen, det ryktas att vi ska bli serverade myror...


Som hämtat ur en scen i en romantisk film landade vi till vår date exakt samtidigt utanför Lis Mejeri. Jag cyklade från mitt håll direkt från jobbet inne i Falkenberg och han cyklade från andra hållet hemifrån och mötte upp mig vid grinden med en liten blomma till mig som alltid. Inne på gården väntade bubbliga välkomstdrinkar, jag valde ett glas Syfilis och han valde Hösnuvan och så slog vi oss ner på en picknickfilt på gräsmattan. Andra besökare började sluta upp och spred ut sig i trädgården på soffor, fåtöljer, pinnstolar och rostiga gamla metallsängar. Det var en ljummen, fin kväll och jag hade nya solglasögon kvällen till ära. 

Menyn bestod av fem knasiga rätter med gott att dricka till. Till varje serveringstillfälle hörde en förknippande låt på hög volym, ett livfullt och annorlunda koncept som vi gillade och kommer ta med oss i våran minnesbok. Så när man trodde att kvällen var slut tilläts den fortsatta ute i trädgården med häng runt elden i den annars så mörka augustikvällen. En stjärnklar himmel lös upp den sena cykelturen hem. Tack!!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bad i jul eller julibad?

Halvungraren och hennes dotter på en resa genom Europa - del 2

Halvungraren och hennes dotter på en resa genom Europa - del 3