Sagan om en hobbits äventyr i fjällvärlden del 8 - Favoritfallet

Sist men inte minst finns Kvarnbäcksfallet på andra sidan grusvägen vid den charmiga lilla stugan. Det är en favoritplats för mig och jag är lycklig att få ta med mig min hobbit dit. En brant stigning upp till en storslagen vy över Storsjö där vattenfallet dånar och skvätter om man vågar ta sig in alldeles intill det. 

Mäktig vy över Storsjö med fjällen som fondvägg. 

Här kan man stanna länge och njuta av utsikten och titta på de små dockhusen på andra sidan Storsjön. Här kan man känna doften av fuktig skog eller leka med kameran för att lyckas fånga vattnets rörelser. 


Kvarnbäcksfallet

Tack Härjedalen för underbara dagar. Tack till min hobbit som ville följa med och dela dagarna och upplevelserna tillsammans med mig och så vill jag ta tillfället i akt att rikta vårt varmaste tack till Jack, Lena och Anki för att vi fick en sådan fin möjlighet att hålla till i detta paradis. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bad i jul eller julibad?

Halvungraren och hennes dotter på en resa genom Europa - del 2

Halvungraren och hennes dotter på en resa genom Europa - del 3