Femtioåringen firas förstklassigt förstås

Hipp hurra för min hobbit och den magiska siffran som han hunnit uppnå! Jag är så lyckligt lottad över att jag fick vara med och fira den dagen tillsammans med honom. Eller rättare sagt att fira i dagarna tre som en så fin man förtjänar. I Coronaanpassad anda firade vi ensamma han och jag med en tripp till Malmö. Själv har jag bara varit där en gång, en liten stund med tjejen när vi precis kommit hem till Sverige efter vår Europaresa för snart tre år sedan. Den kanske jag förresten skulle ta och berätta lite mer om framöver... 

Men inte nu, för nu tog jag och födelsedagsbarnet in på MJ:s, chillade i deras mysiga miljö och åt och drack gott. Det började bli juletid och vi beundrade de ljusskimrande träden och pyntade julgranarna på torgen i decembermörkret när vi strosade hand i hand genom gamla stan. 


Mj:s is the place to stay in Malmö


Jag väckte upp min hobbit tidigt på hans födelsedag med morgonraspig skönsång, ett glas champagne i sängen och paket så klart. 

Malmö bjöd lyckligtvis jubilaren på strålande sol mest hela helgen och efter hotellfrukosten gick vi på sightseeing via parkerna och Malmö hus till Turning Torso och en havspromenad längs västra hamnen. En sådan skön sol som värmde så att vi till och med kunde äta vår lunch utomhus med havsutsikt mitt i vintern. Det var så fint. Tillsammans på ännu ett äventyr, han den stiliga femtioåringen och jag. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bad i jul eller julibad?

Halvungraren och hennes dotter på en resa genom Europa - del 2

Halvungraren och hennes dotter på en resa genom Europa - del 3